17조 미네르바

MYTH (Making Your Things Haptic)미네르바의 프로젝트를 소개합니다.


I. 프로젝트 개요

최근 몇 년간 터치패널을 이용한 스마트폰, 태블릿 PC등이 활발히 보급되어서 터치 인터페이스를 채용하는 기기들이 많아졌고 과거 SF 공상 영화에서나 볼 수 있었던 기술들이 개발되고 있다.

그에 따라 GUI를 넘어서 터치스크린의 동작과 같은 자연스러운 상호작용에 의한 사용자 인터페이스를 뜻하는 NUI가 각광받고 있다. 이 프로젝트는 이 점에서 착안하여 키넥트를 이용해 기존에 사용하던 모니터나 빔 프로젝터를 터치스크린처럼 사용할 수 있게 한다.


II. 프로젝트 목표

  1. 색(RGB) 정보를 이용하여 빔 프로젝트의 화면을 인식하여 캘리브레이션을 한다.
  2. 깊이 정보를 이용하여 벽과 사람을 인식한다.
  3. 사람의 동작을 디바이스를 조작할 수 있는 INPUT DATA로 전환한다.
  4. 실제 디스플레이를 사용하는 것 같은 직관적인 터치감을 제공하는 알고리즘을 구현한다.
  5. 스마트폰, 태블릿 PC등의 디스플레이 기반의 디바이스를 빔 프로젝트를 사용하여 큰 화면으로 터치 가능한 프로그램을 개발한다.

III. 우리들은?미네르바


전새미

알소베히바데르나지

이광헌

정하엽

최준환

최여진


IV. Abstract

1. Projector Outline

Recently, most of smart phone and tablet PC using a touch panel are spread all over the world. Because of this global trend, many electronics has the touch interface. The technology that we can only see in the past SF film is developed.

So, beyond the GUI(Graphic User Interface), NUI(Natural User Interface) which means natural interaction between user and equipment come into the spotlight. This project is created base on this NUI idea and can use existing monitor and beam projector like a touch screen by using Kinect.

2. Project Purpose

  1. Calibrate the beam projector screen by using RGB data and recognizing screen size.
  2. Recognize the wall and user by using depth data.
  3. Change the user's action into input data which can control the device.
  4. Implement the algorithm providing intuitive touch sense like using a real display.
  5. Develop the program that can be touchable the display-based device such as smart phone and tablet PC using beam projector on the big screen.
하위 페이지 (2): 1.계획서 4.최종 보고